YTV Rikastu

YTV Liikenteen (nyk. HSL) tutkimuksissa ilmeni, että 18–30 vuotiaista harva valitsi joukkoliikenteen ympäristösyistä. Raha sen sijaan vaikutti valintoihin hyvinkin paljon. Niinpä nostimme palvelun kärjeksi edullisuuden ja haastoimme pääkaupunkiseudun kuluttajat testaamaan, kuinka paljon he säästävät kulkemalla työ- ja koulumatkat julkisilla oman auton sijaan. Eurojen lisäksi laskuri vertaili matka-aikoja, energiakulutusta sekä päästöjä. Kampanjaan kuului kolme filmiä, joita ajettiin sekä televisiossa että elokuvateattereissa, kampanjasivusto laskureineen sekä toiminnallinen bannerikampanja. Olin mukana tiimissä suunnittelijana ja junior copywriterina. Laskurin ansiosta sivusto noteerattiin myös Grand One -kilpailussa.

Vastuut: konsepti-, sisältö- ja tekstisuunnittelu
Mainostoimisto: Rientola
Asiakas: YTV Liikenne

Palkinnot:
2007 – Grand One, finalisti paras infodesign -kategoriassa

Advertisements